به گزارش پایگاه خبری مکران نیوز ؛ سیزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان جاسک، همزمان با اولین جلسه هیئت امنای پژوهشسرای دانشآموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵، به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور آبیار مدیر آموزش و پرورش و سایر اعضای شورا برگزار شد.
محور اصلی این نشست، تأکید بر توسعه زیرساختهای آموزشی و پژوهشی و بسیج همگانی برای جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل بود.

تأکید فرماندار بر نقش محوری آموزش و پرورش
احمد جمالالدینی فرماندار جاسک در این جلسه با تأکید بر اهمیت استراتژیک آموزش و پرورش، اظهار کرد: شهرستان جاسک زمانی میتواند به پیشرفت و توسعه دست یابد که به آموزش و پرورش و فعالیتهای پژوهشی توجه ویژهای داشته باشد.
وی با بیان اینکه آینده شهرستان در گرو سرمایهگذاری در آموزش و پرورش و توسعه زیرساختهای پژوهشی است، تصریح کرد: تنها راه نجات جاسک، توسعه بخش آموزش و پرورش و تقویت روحیه پژوهش و نوآوری در بین دانشآموزان است.
وی همچنین با اشاره به مسئله ترک تحصیل دانشآموزان، اظهار کرد: همه ظرفیتها برای جذب دانشآموزان بازمانده و ترک تحصیل بسیج شود تا فرصتهای برابر آموزشی برای کلیه کودکان و نوجوانان شهرستان فراهم آید.
آبیار، مدیر آموزش و پرورش جاسک در این جلسه، گزارشی از وضعیت موجود، فعالیتهای صورتگرفته برای ارتقای کیفیت آموزشی از جمله برگزاری کارگاههای تحصیلی و همچنین آمار تفکیکی ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل ارائه کرد.
آبیار ضمن تأکید بر لزوم جذب این دانشآموزان، خواستار همکاری چندجانبه دستگاههای ذیربط برای تحقق این هدف شد و به نقش حیاتی پژوهشسرا در تقویت بنیه علمی و ایجاد انگیزه در دانشآموزان اشاره کرد.
تمرکز بر تجهیز پژوهشسرا
اعضای هیئت امنای پژوهشسرای دانشآموزی نیز در این نشست، بر اهمیت توسعه فعالیتهای پژوهشی تأکید کردند. آنان لزوم تلاش و پیگیری جدی برای تجهیز کامل آزمایشگاه و اتاق رایانه پژوهشسرا را ضروری دانستند تا بستر لازم برای پرورش استعدادها و ترغیب دانشآموزان به فعالیتهای پژوهشی فراهم شود.
مصوبات پایانی
در پایان، اعضای شورا و هیئت امنا به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای عملی برای رفع موانع و چالشهای موجود، ارتقای کیفیت آموزشی و تسریع در تجهیز امکانات پژوهشی پرداختند و تصمیمات لازم برای پیگیری و اجرای مصوبات اتخاذ شد.
انتهای خبر/






